HANSGROHE
A Hansgrohe története 1901-ben kezdődött, amikor Hans Grohe, képzett ruhakészítő, hátat fordítva a szövésnek fémpréselő műhelyet alapított Németországban, Schiltachban. A kezdetekben réz serpenyőket, óraalkatrészeket és kályhacső rozettákat, ill. bádogzuhanyokat gyártott a háromfős vállalkozás. A 20. század elején divat lett a saját fürdőszoba, azonban Németország lakosai számára ez még luxus volt. Hans Grohe felismerte, hogy a zuhany megfizethető alternatívája a kádaknak, és teljes egészében a szaniterpiac fémárukra specializálódott. A következő években az alapító a zuhanyzók továbbfejlesztésének szentelte életét és zuhanyspecialistává fejlődött. 1928-ban feltalálta a kézizuhanyt, amely a megszokott fejzuhany kényelmes alternatívájává vált. 1928-ban úttörő találmányt készített: a kézizuhany számára tetszőleges magasságban állítható zuhanytartó rudat. 1955-től fia, Hans Grohe Junior vette át a cég vezetését. 1968-ban az alapító legkisebb fia, Klaus Grohe is csatlakozott a céghez, és új, modern ötleteket hozott magával. A környezetvédelmet és a fenntarthatóságot először vetette fel a szaniteriparban. Támogatta az energia- és víztakarékos termékek fejlesztését, ill. figyelmet fordított a környezetbarát és erőforrás-takarékos termelésre. 1977-ben Klaus Grohe vette át a cég irányítását és bevezette a Hansgrohe márkanevet. Klaus Grohe két fia szintén belépett a cégbe, számos újításukkal világhírű prémium márkává fejlesztették a Hansgrohe márkát. Számos ismert tervező dolgozott a vállalatnak, pl. Philippe Starck és Patricia Urquiola, segítve az exkluzív fürdőszobai kollekciók létrehozását.
A kezdeti háromfős vállalkozás mára 33 vállalattal, 22 értékesítési irodával és kb. 4700 alkalmazottal rendelkezik világszerte. Hatvan százalékuk még mindig Németországban, a schiltachi központban dolgozik, ahol az egész sikertörténet elkezdődött.